هشت تیم برتر دوتا 2 که به The International 8 نزدیک‌اند

همراه بازمستان مسابقات Dota Pro Circuit برگزار شد و به اتمام رسید، تقریباً در نیمه‌راه از فصل رقابت. طراحان Dota 2 به این نکته بسیار واضح اشاره‌کرده‌اند که ثبت‌نام نهایی در تابستان برای تیم‌هایی است در مسابقات بین‌المللی دیگر نیز شرکت کرده باشند و در آنها امتیاز کسب کرده باشند. به‌عبارت‌دیگر، هواداران این تیم‌ها در حال حاضر باید حدود چهار یا پنج ماه دیگر صبر کنند و از بازی تیم محبوبشان در مسابقات دیگر طرفداری کنند.


بعضی از تیم‌ها تصمیم گرفتند تا شرایط خود را بهبود بخشند و بعضی از بازیکنان فعلی خود را در طول فصل جابه‌جا کنند. چند بازی ریاضی را انجام دادند، مانند مبادله بین تیم‌های Natus Vincere و Virtus.Pro. صرف‌نظر از چگونگی دست‌یابی آنها به این مسابقات، بسیاری از این تیم‌ها فقط به‌اضافه شدن مهارتشان و امتیاز آنها برای TI تلاش می‌کنند. در اینجا یک نگاه سریع به این قهرمانان برتر TI می‌اندازیم که احتمالاً در ادامه فصل از آن‌ها مطلع خواهیم شد.

VIRTUS.PRO

امتیاز صلاحیت: 6297

در طول نیمی از فصل گذشته، این تیم که جزء کشورهای CIS هست کلمه "Agressive (تهاجمی)" را به خوبی به تصویر کشید. باقدرت زیاد Farming این تیم که به چند روش این کار را انجام می‌دهند، در فصل گذشته به دشمنان خود غلبه کرد و به‌عنوان یک قهرمان قوی برای TI8 واردشده است. در این فصل جدید نیز همچنان پرقدرت ادامه داده‌اند و هیچ تضعیفی در آنها مشاهده نشده! در بیشتر مسابقاتی که حضور داشتند، همیشه برای برد تلاش می‌کنند و هیچ‌وقت ناامید نمی‌شوند.


بعد از یک سال و نیم از تشکیل این تیم و موفقیت‌های آنها، این تیم درنهایت با تیم Natus Vincere یک تبادل را انجام داد و بازیکن Vladimir “RodjER” Nikogosyan که در نقش Support هست به این تیم پیوست. با توجه به پیوستن یک نفر جدید به این تیم باعث می‌شود که ترکیب‌های آنها برای بازی‌های آینده نیز غیرقابل پیش‌بینی باشد و شکست دادن آنها سخت‌تر!

TEAM LIQUID

امتیاز صلاحیت: 4635

اگر واقعاً طلسمی برای قهرمانی در The International وجود داشته باشد، Team Liquid بااقتدار این طلسم را شکست. استراتژی Liquid در مسابقات The International این بود که بر روی چند هیرو تمرکز کرده بود و فقط استراتژی خود را به چند هیرو بسنده نکرده بود، مخصوصاً برای بازیکن Offlane این تیم یعنی Ivan “MinD_ContRoL” Ivanov و Roaming Support تیم یعنی Maroun “Gh-” Merhej، که نقاط قوت و پیشرفت اصلی تیم را این دو بازیکن در آن نقش بسزایی داشتند. بااین‌حال، نمی‌توان گفت که این دو نفر بدون آن سه نفر دیگر کاری از دستشان بر می‌آید به‌ویژه Captain تیم Kuro Salehi “KuroKy” Takhasomi که تمام استعداد تیم را این بازیکن شکوفا کرده است.


تا به امروز این تیم می‌داند که چه قابلیت‌هایی را می‌توانند در کنار هم به‌دست آورند و از آنها استفاده کنند و این کار را به خوبی انجام می‌دهند. حتی Nerf کردن Icefrog نیز نمی‌تواند آنها را از مسیرشان خارج کند، که خود این موضوع بیان‌کننده ثبات تیم و قدرت مهارت‌های آنها است. Team Liquid در فصل DPC قوی‌تر از همیشه موفق به پیروزی شد و اولین مسابقات، فصل StarLadder i-League 3 را به‌دست آورد.

TEAM SECRET

امتیاز صلاحیت: 4260

TEAM SECRET پرچم‌دار منطقه اروپا است که لیدر آن Clement “Puppey” Ivanov برنده جایزه The International 1 نیز هست، این تیم تشکیل‌شده از برترین بازیکنان باسابقه کاری طولانی‌مدت است که چندین پیروزی را در مسابقات Majors به‌دست آوردند. بااین‌حال، در مورد جنبه‌های مختلف مدیریت آن، عملکرد نامناسب و از دست دادن قدرت Twitch، شهرت TEAM SECRET در سراسر مسابقات تورنمنت سال گذشته از بین رفت. بدتر اینکه این تیم در سال گذشته به‌طور عجیبی در «The International 7» مطرح شد اما به Lower Baracket سقوط کرد و درنهایت با مقابله شدن با Team Liquid از این مسابقات حذف شد.


SECRET برای پیشرفت خود بازیکنانی همچون Adrian "Fata" Trinks و Marcus “Ace” Hoelgaard را در دوره اولیه ثبت‌نام این تیم انتخاب کرد و دعوت‌نامه خود را برای آنها فرستاد. با داشتن Carry جسور Ace و بازیکن پوزی شن 4 برای ساپورت Yazied “YapzOr” Jaradat و Midlaner صاحب سبک Nai Zheng ‘MidOne’ Yeik می شه گفت باید شاهد یک تیم خوب از منطقه اروپا خواهیم بود.


TEAM SECRET با رهبری هوشمندانه کاپیتان تیم Ivanov، توانست بسیاری از مسابقات سخت را پیروز میدان شود و در حال حاضر دریکی از برترین تیم‌های DPC leaderboard قرار دارد. آنها با اعتمادبه‌نفس خود را به‌دست آورده‌اند و توانسته‌اند که Qualifying Points های بیشتری در چهار مسابقات از شش مسابقات خود در این فصل، ازجمله دو برد Major و Minor به‌دست آورند. پتانسیل آنها دیگر یک راز نیست و آنها قصد دارند با رقبای خود مبارزه کنند.

NEWBEE

امتیاز صلاحیت: 2175

قهرمان جایگاه دوم مسابقات The International زیاد از رقبای اروپایی خود عقب نیستند و می‌توان گفت در همان سطح از مهارت و قدرت بازی می‌کنند و بیشتر این رقبا چینی هستند که طرفداران جهانی نیز دارند. تیم NEWBEE در حال حاضر نزدیک به یک سال و نیم است که به‌عنوان یک تیم در کنار یکدیگر قرار دارند، آنها باپشتکار خود و هماهنگی بین بازیکنان بدون شک جزء برترین تیم‌ها در این بازی به شمار می‌آیند.


یکی از نقطه‌ی مرکزی محبوبیت این تیم بازیکن Mid این تیم به یعنی Song “Sccc” Chun است، کسی که با داشتن ترکیبی از جذابیت و مهارت و استعداد توانست آن را از پله‌های ترقی مسابقات سال پیش بالا ببرد. اما بدون شک مهارت و استقامت این تیم هست که آنها را جزء برترین تیم‌ها در طول بسیاری از تغییرات و Meta های اخیر نگه‌داشته است. بازیکنان این تیم همچون Hu “Kaka” Liangzhi در نقش Support و Offlaner استرالیایی مسابقات TI5 به نام Damien Sau-jing Chok یا همان “kpii” هسته استعداد تیم را تشکیل می‌دهند.

VICI GAMING

امتیاز صلاحیت: 2160

تیم Vici Gaming همانند امتیازهایی که کسب می‌کند بازی خوبی را نیز به نمایش می‌گذارد. این تیم حتی اگر در گیم پلی و Darfting خود اشتباه عمل کند باز می‌تواند در مسابقات پیروز میدان شود، VG در این فصل به‌اندازه کافی قوی بوده که بتواند در برابر تیم‌های برتر منطقه و جهان، ازجمله Newbee، LFY و Team Secret مقاومت کند. به‌علاوه، این واقعیت که آنها در مسابقات در صدر جدول هستند، به این معنی است که آنها به‌اندازه کافی خوب عمل می‌کنند تا جزء هشت تیم موفق در این Leaderboard باشد.


در موقعیت Farming این تیم بازیکن Zhang "Paparazi" Chengjun وجود دارد که به‌عنوان یکی از قوی‌ترین Carry های منطقه و جهان است و همچنین بازیکنی در این تیم حضور دارد که جزء قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین بازیکن در دوتا 2 است یعنی Zhang "LaNm" Zhicheng. اگر این تیم به TI8 راه پیدا کنید جای تعجبی برای هواداران دوتا 2 نیست چون واقعاً یک تیم قدیمی و باتجربه هستند!

NATUS VINCERE

امتیاز صلاحیت: 1109

تیم Na'Vi نامزد اصلی مسابقات The International با بازیکن مشهور Danil “Dendi” Ishutin بازگشته است. Dendi هنوز یکی از بااستعدادترین Leader های منطقه CIS هست. این تیم در رویداد DPC خودش را نشان داد و در منطقه خودشت امتیاز زیادی کسب کرد و هواداران خود را دوباره شوکه کرد.


در حال حاضر، Na'Vi در حال تبادل چند بازیکن جدید برای تیم هست، آنها بازیکنان اصلی خود را نگه‌داشته‌اند ولی یک بازیکن Support را از تیم Virtus.Pro را وارد تیم خودکرده‌اند. اسم این بازیکن Ilya “Lil” Ilyuk معروف هست که در نقش Support در این تیم ظاهرشده است و جزء بازیکنان باصلاحیت بالا به‌حساب می‌آید. Na'Vi همچنین بازیکن Nikola “LeBron” Popovic را مستقیماً از منطقه FaceIt Pro Ciruit استخدام کرد کسی که در مسابقات Faceit سابقه خوبی را داشته است. تیم‌هایی که تازه وارد هستند جلوی تیم Na'Vi کمی نگران هستند!

MINESKI

امتیاز صلاحیت: 900

آسیای جنوب شرقی منطقه‌ای است که بازیکنان حرفه‌ای ازآنجا ظهور می‌کنند و تیم MINESKI یکی از تیم‌هایی است که بازیکنان این منطقه در آن گلچین شده‌اند. Mineski نه تنها تبدیل به یکی از تیم‌های برتر در منطقه خود شده بلکه در جهان نیز در حال پیشرفت است. درحالی‌که Meta ها دشوار شده است، بازیکنان این تیم از جرئت زیادی برخورد دارند و به آنها لقب Aggressiveness of Western داده‌اند.


این تیم به‌قدری در عملکردهای خود اعتماد دارند که تصمیم گرفته‌اند هیچ‌یک از اعضای خود را تغییر ندهند. و این احتمالاً برای Leader های قدیمی و چندملیتی به‌ویژه بازیکنان قابل‌احترام Daryl Koh “iceiceice” Pei Xiang در نقش Offlaner و Chai “Mushi” Yee Fung در نقش Carry بهتر است. اگر آنها جایگاه خود را به همین سرعتی که در پیش هستند ادامه بدهند بدون شک جزء تیم‌های The International قرار خواهند گرفت.

Evil Geniuses

امتیاز صلاحیت: 885

Evil Geniuses دوباره به‌عنوان امید بزرگ آمریکایی به میدان آمده است. درحالی‌که آنها تنها تیمی نیستند که در مسابقات نمایش داده می‌شوند و کمتر از تیم رقبا مثل compLexity Gaming حضورداشته‌اند - آنها جزء معدود تیم‌هایی است که بزرگان دوتا 2 را در خود جای‌داده است. ترکیب جدید آنها چندین هفته پیش در رویداد ESL One Genting به نمایش گذاشته شد و با تیم Virtus.Pro مسابقه داد، هرچند که در مرحله بعدی در مقابل Team Liquid در رده دوم قرار گرفتند.


Ramsus “MISERY” Filipsen، که تازه از تیم سابق خود که در آن Captain نیز بود یعنی تیم OpTic Gaming جداشده بود به این تیم پیوست و در این تیم نقش Support را بازی می‌کند. آنها اخیراً موفق به دریافت چندین رویداد شدند، ازجمله معتبرترین مسابقات قهرمانی آسیا دوتا 2، و هنوز هم راه را برای نشان دادن به آمریکایی‌ها که EG می‌تواند پیروز شود ادامه می‌دهند.

منبع: Theflyingcourier

نام شما : ایمیل :
نظر :
نظرات(1)
پاسخ دادن
Arash 1400/07/13 02:29

Omgهم بهترین تیم است که و بهترین بازیکنشون ceb